Oferta adreçada principalment a empreses i institucions interessades a abordar diversos aspectes clau per a la consolidació i el creixement d'una organització des de la perspectiva de la igualtat en el treball.

» Us anem informant del calendari 2022 en aquest espai i també podeu seguir-nos a Twitter @igualtatcat
Drets laborals i assetjaments a les treballadores de la llar i la cura
Objectius:
Conèixer la normativa que empara els drets de les persones treballadores de la llar i la cura. Analitzar i prevenir els riscos del treball a l’àmbit de la llar per poder anticipar-se a possibles conflictes, situacions d’explotació i abús o d’assetjament sexual, entre d’altres. Conscienciar als interlocutors de referència (xarxes de solidaritat, plataformes, entitats i cooperatives) sobre el seu paper en les decisions que puguin prendre les dones, aquest objectiu està dirigit a les xarxes de solidaritat, plataformes, entitats i cooperatives.
Docent: Laura Rodríguez Murciano, Advocada laboralista, Graduada en Dret per la Universitat de Barcelona, on té la menció en Dret Laboral i de la Seguretat Social.
Diplomada en Relacions Laborals per la Universitat Pompeu Fabra, ha cursat el Màster de l’Advocacia i un Postgrau en Gènere i Igualtat a la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és lletrada i professora associada de la Universitat Autònoma de Barcelona i forma part de l’equip d’arrels advocats. La major part de la seva vida laboral s’ha dedicat a la branca de dret laboral i, en específic, a la defensa de les persones especialment vulnerables i víctimes de la precarietat, com ara les treballadores de la llar, tema al qual s’hi ha dedicat intensament.
Persones destinatàries: Treballadores de la llar i de les cures, xarxes de solidaritat, associacions cultural i religioses, plataformes, entitats i cooperatives.
Ubicació: Sessió en remot mitjançant la plataforma Zoom
Taller: Preguntes i respostes sobre el registre retributiu
Objectiu: aclarir dubtes i respondre preguntes freqüents de les empreses pel que fa a l’elaboració del registre retributiu. Aquesta és una eina obligatòria i necessària per a, entre d’altres, fer el seguiment de la bretxa salarial de gènere. S’oferiran respostes en relació als aspectes concrets de la seva regulació (RD 902/2020) i també s’abordaran aspectes pràctics sobre l’ús i la interpretació de l’eina desenvolupada per la Direcció General d’Igualtat.
Docent: Mar Gaya. Psicòloga, Màster en RH i tècnica superior en implantació de plans d’igualtat. Directora d’Igualando. Consultoria en igualtat d’oportunitats de dones i homes en l’àmbit laboral. Autora d’“Igualant” 2011. Ed. Icària i “La Guia pràctica per diagnosticar la igualtat de dones i homes a empreses i organitzacions”. Generalitat de Catalunya. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Membre de la Comissió consultiva de Fundació Factor Humà. Membre del Consell de l’Observatori Dona, Empresa i Economia.
Persones destinatàries: personal de gerència, direcció i gestió de recursos humans d'empreses i institucions, agents d'igualtat i representants sindicals que es troben actualment confeccionant i/o analitzant el registre retributiu de la seva organització.
Ubicació: connexió síncrona mitjançant la plataforma ZOOM.
Criteris de selecció i adjudicació: les places són limitades. L’admissió es realitzarà per estricte ordre d’inscripció.
Taller: Registre retributiu i càlcul de la bretxa salarial
Objectiu: aproximar el marc normatiu que comporta l'obligatorietat de registre retributiu. Conèixer què és la bretxa salarial de gènere i les causes que l’originen, així com aprendre a calcular-la en base al RD 902/2020. Realitzar el registre retributiu. Es prendran com a base les eines desenvolupades per la Direcció General d’Igualtat, l’eina de Registre retributiu i la Guia per a l’aplicació de la igualtat retributiva entre homes i dones del Consell de Relacions Laborals de Catalunya.
Docent: Mar Gaya. Psicòloga, Màster en RH i tècnica superior en implantació de plans d’igualtat. Directora d’Igualando. Consultoria en igualtat d’oportunitats de dones i homes en l’àmbit laboral. Autora d’“Igualant” 2011. Ed. Icària i “La Guia pràctica per diagnosticar la igualtat de dones i homes a empreses i organitzacions”. Generalitat de Catalunya. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Membre de la Comissió consultiva de Fundació Factor Humà. Membre del Consell de l’Observatori Dona, Empresa i Economia.
Persones destinatàries: personal de gerència, direcció i gestió de recursos humans d'empreses i institucions, agents d'igualtat i representants sindicals.
Ubicació: connexió síncrona mitjançant la plataforma ZOOM.
Criteris de selecció i adjudicació: en cas que les candidatures superin les places disponibles, tindran matrícula preferent les persones que s'ajustin al perfil de destinataris/àries per estricte ordre de sol·licitud.
Formació cofinançada per
Taller: Persona de referència en el protocol d'assetjament sexual o per raó de sexe
Objectiu: facilitar eines a les persones que exerciran o estan exercint les funcions de persona de referència perquè puguin dur a terme les seves tasques. Específicament s'aprendrà a informar, assessorar i acompanyar les persones afectades; evitar la victimització secundària de les dones i establir mesures que impedeixin la reproducció o la perpetuació dels estereotips sobre les dones i la violència masclista; conèixer la dinàmica i les particularitats de l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe; i conèixer el contingut del protocol, les seves implicacions i com facilitar-ne la implementació.
Persones destinatàries: destinada a persones que exerceixen o puguin arribar a exercir la responsabilitat de la persona de referència a la seva empresa, entitat o organització.
Docents:
Noelia Igareda: Professora titular de Filosofia del Dret a la UAB i investigadora del Grup Antígona. És doctora en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Màster en Polítiques d’Igualtat de Gènere: Agents d’Igualtat (UAB) i Llicenciada en Dret, especialitat juridicoeconòmica per la Universitat de Deusto. Codirigeix del Postgrau «Gènere i Igualtat» i el Postgrau «Violències Masclistes» de la UAB.
Lorena Garrido: Professora associada de Filosofia del Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona i investigadora del Grup Antígona. Professora del Màster Interuniversitari en Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania. Docent dels Postgraus "Gènere i Igualtat" (UAB) i "Violències Masclistes" (UAB). Llicenciada en Ciències Jurídiques i Socials per la Universitat de Xile i Llicenciada en Dret per la UAB. Ha estat consultora de la CEPAL, Nacions Unides a la Divisió de Desenvolupament Sostenible i Assentaments Humans.
Rakel Escurriol: Psicòloga social i psicòloga clínica experta en violència masclista i salut mental. Formada en violència masclista, en intervenció sistèmica, intervenció en el trauma i teràpia cognitiu-conductual. Durant 16 anys ha format part de l'entitat Tamaia viure sense violència. També és formadora de professionals.
Carolina Gala: Carolina Gala, catedràtica de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat Vicedegana de la Facultat de Dret i Coordinadora dels Estudis de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha ocupat el càrrec de Directora de l’Observatori per la Igualtat de la UAB i és membre del Grup de Recerca Antígona de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Entre els seus àmbits d'investigació destaquen estudis sobre conciliació de la vida personal, laboral i familiar, violència de gènere, assetjament laboral, discriminació salarial, responsabilitat social empresarial i polítiques d'igualtat. Ha dirigit i participat en projectes d’investigació sobre violència de gènere, desigualtat retributiva, conciliació de la vida laboral i familiar, i polítiques autonòmiques en matèria d'igualtat.
Programa:
- Marc estructural de desigualtats i marc normatiu.
- Eines per a la prevenció de l'assetjament.
- Comunicació efectiva i acompanyament. Xarxa de recursos existents i sistemes de derivació.
- El contingut del protocol.
L'assistència és obligatòria a totes les sessions si es vol participar en l'activitat.
Criteris de selecció i adjudicació: en cas que les candidatures superin les places disponibles, tindran matrícula preferent les persones que s'ajustin al perfil de destinataris/àries per estricte ordre de sol·licitud.
Seminari: Protocol per a la prevenció i abordatge de l'assetjament sexual i per raó de sexe, aplicació pràctica
Objectiu: aprofundir en l'aplicació pràctica dels protocols d'assetjament sexual i per raó de sexe, casos i problemàtiques detectades.
Avís! Aquesta sessió estarà basada en casos pràctics i reals detectats arran d'un qüestionari a les persones interessades en la formació.
Docent: Carolina Gala, catedràtica de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat Vicedegana de la Facultat de Dret i Coordinadora dels Estudis de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha ocupat el càrrec de Directora de l’Observatori per la Igualtat de la UAB i és membre del Grup de Recerca Antígona de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Entre els seus àmbits d'investigació destaquen estudis sobre conciliació de la vida personal, laboral i familiar, violència de gènere, assetjament laboral, discriminació salarial, responsabilitat social empresarial i polítiques d'igualtat. Ha dirigit i participat en projectes d’investigació sobre violència de gènere, desigualtat retributiva, conciliació de la vida laboral i familiar, i polítiques autonòmiques en matèria d'igualtat.
Persones destinatàries: personal de gerència, direcció i gestió de recursos humans d'empreses i institucions, agents d'igualtat i representants sindicals, amb experiència o formació en l'aplicació dels protocols de prevenció i abordatge de l'assetjament sexual i per raó de sexe.
Formació cofinançada per
Programa de mentoria per a la implantació del pla d'igualtat de la teva empresa
Programa d'acompanyament en el procés d'implantació del pla d'igualtat. La mentoria tindrà una durada de 6 mesos i es durà a terme mitjançant reunions en remot i seguiment mensual dins l'Aula virtual AIO de Canal empresa.
Requisits de les organitzacions per participar:
- Compromís de dedicar 2h al mes per participar en la sessió en remot.
- Disposar d'un pla d'igualtat aprovat durant l'any 2018 a 2020.
- La plantilla estable ha de ser d'entre 50 i 250 persones treballadores.
Objectiu
- Donar suport i assessorar en la correcta implantació dels Plans d'igualtat de les organitzacions.
Criteris de selecció i adjudicació: En cas que les candidatures superin les places disponibles, la selecció es realitzarà per estricte ordre de inscripció entre les organitzacions que reuneixin els requisits per participar.
IMPORTANT EN LA PRE INSCRIPCIÓ:
Quan feu la pre inscripció al formulari, en l'apartat 'Motivació' és indispensable explicar: any d'aprovació del pla d'igualtat, número de dones i homes de plantilla i sector d'activitat.
Més informació: igualtatformacio@gencat.cat
Formació cofinançada per
Taller: Com elaborar el pla d'igualtat de la teva empresa
Taller de cinc sessions de formació en remot, de 2H de durada cadascuna. Entre unes sessions i altres s’ofereix la possibilitat de rebre acompanyament i tutorització a través de l’Aula virtual AIO de Canal Empresa.
Objectiu: Assolir els coneixements necessaris per elaborar la diagnosi i el disseny d’accions del pla d’igualtat.
Docent: Georgina González, llicenciada en Dret i Postgrau en Polítiques d'igualtat homologat per La Salle. Com a consultora experta, amb més d’11 anys d’experiència, s'encarrega d'ajudar a les empreses a desenvolupar plans d'igualtat i assessorar-les en la seva implantació. Ha estat directora tècnica en una Consultoria de formació, durant 3 anys i ha compaginat aquest càrrec amb la feina de consultora en igualtat i diversitat. Des del 2008 porta desenvolupats més de 80 plans d'igualtat i ha impartit formacions vinculades amb la prevenció de l'assetjament, la sensibilització de gènere, formacions a la comissió d'igualtat o sobre recursos existents per desenvolupar plans d'igualtat. Tutora on-line del Postgrau d'agent d'igualtat de La Salle. Ha col·laborat amb la Direcció General d'igualtat en el desenvolupament de l'Eina de seguiment i avaluació dels plans d'igualtat així com l'Eina de disseny de plans d'igualtat. Actualment combina aquestes tasques amb les de tècnica d'igualtat a l'Ajuntament de Premià de Dalt i d'assessora en dos Consells Comarcals.
Destinataris/àries prioritaris/àries: Representació sindical, personal de Recursos Humans, direcció i gerència d'empreses, agents d'igualtat i persones que participen a les comissions d'igualtat.
Programa
- Conceptes bàsics sobre igualtat.
- Dones i homes en el mercat laboral.
- "Guia pràctica per diagnosticar la igualtat de dones i homes a empreses i organitzacions"
- Treballant la nostra diagnosi (Acompanyament/tutorització per plataforma moodle - Aula Virtual AIO.)
- El disseny del Pla d'igualtat.
Criteris de selecció i adjudicació: En cas que les candidatures superin les places disponibles, tindran matrícula preferent les persones que s'ajustin al perfil de destinataris/àries per estricte ordre de sol·licitud. Es donarà prioritat a les persones que no estiguin realitzant formació en línia de l'Àrea d'Igualtat d'Oportunitats.
Més informació: igualtatformacio@gencat.cat
Formació cofinançada per
Seminari: Plans d'igualtat, aplicació pràctica
Objectiu: aprofundir en l'aplicació pràctica dels plans d'igualtat i en els dubtes i problemes que es donen des del seu procés d'elaboració a la seva implantació.
Avís! Aquesta sessió estarà basada en casos pràctics i reals detectats arran d'un qüestionari a les persones interessades en la formació.
Docent: Mar Gaya. Psicòloga, Màster en RH i tècnica superior en implantació de plans d’igualtat. Directora d’Igualando. Consultoria en igualtat d’oportunitats de dones i homes en l’àmbit laboral. Autora d’“Igualant” 2011. Ed. Icària i “La Guia pràctica per diagnosticar la igualtat de dones i homes a empreses i organitzacions”. Generalitat de Catalunya. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Membre de la Comissió consultiva de Fundació Factor Humà. Membre del Consell de l’Observatori Dona, Empresa i Economia.
Persones destinatàries: personal de gerència, direcció i gestió de recursos humans d'empreses i institucions, agents d'igualtat i representants sindicals, amb experiència en l'elaboració i aplicació dels plans d'igualtat.
Data i Lloc: Properament
Criteris de selecció i adjudicació: en cas que les candidatures superin les places disponibles, tindran matrícula preferent les persones que s'ajustin al perfil de destinataris/àries per estricte ordre de sol·licitud.
Informació: 935 538 100
Formació cofinançada per
Webinar: La comissió negociadora. Constitució segons el RD 901/2020
Objectiu: Aprofundir des d'un punt de vista pràctic sobre la creació de la comissió negociadora dels plans d'igualtat. Es treballarà a partir de les preguntes i dubtes de les persones participants plantejats amb anterioritat a la realització de la sessió.
Docent: Georgina González, llicenciada en Dret i Postgrau en Polítiques d'igualtat homologat per La Salle. Com a consultora experta, amb més d'onze anys d'experiència, s'encarrega d'ajudar a les empreses a desenvolupar plans d'igualtat i assessorar-les en la seva implantació. Ha estat directora tècnica en una Consultoria de formació, durant tres anys i ha compaginat aquest càrrec amb la feina de consultora en igualtat i diversitat. Ha col·laborat amb la Direcció General d'igualtat en el desenvolupament de l'Eina de seguiment i avaluació dels plans d'igualtat així com l'Eina de disseny de plans d'igualtat.
Persones destinatàries: personal de gerència, direcció i gestió de recursos humans d'empreses i institucions, agents d'igualtat i representants sindicals. Equips de les comissions negociadores dels plans d'igualtat.
Ubicació: formació en remot mitjançant la plataforma ZOOM.
Criteris de selecció i adjudicació: en cas que les candidatures superin les places disponibles, tindran matrícula preferent les persones que s'ajustin al perfil de destinataris/àries per estricte ordre de sol·licitud.
Curs: Per què i com gestionar la igualtat a les empreses petites
Objectiu: Conèixer les obligacions en relació a la igualtat entre dones i homes a les empreses petites. Conèixer instruments com el pla d’igualtat, el protocol contra l’assetjament sexual i per raó de sexe o el registre retributiu, així com les eines de què disposa la Generalitat per a poder-los aplicar. Els continguts es dividiran en dues parts: Idees bàsiques sobre la igualtat de gènere a les empreses i obligacions legals; i Plans i mesures d’igualtat en empreses petites. Aplicació pràctica i ús de les eines de la Generalitat
Docent: Georgina González, llicenciada en Dret i Postgrau en Polítiques d'igualtat homologat per La Salle. Com a consultora experta, amb més d’11 anys d’experiència, s'encarrega d'ajudar a les empreses a desenvolupar plans d'igualtat i assessorar-les en la seva implantació. Ha estat directora tècnica en una Consultoria de formació, durant 3 anys i ha compaginat aquest càrrec amb la feina de consultora en igualtat i diversitat. Ha col·laborat amb la Direcció General d'igualtat en el desenvolupament de l'Eina de seguiment i avaluació dels plans d'igualtat així com l'Eina de disseny de plans d'igualtat.
Persones destinatàries: representants dels i les treballadores, directives i personal de recursos humans a empreses amb 50 o menys treballadors/res
Ubicació: formació en remot mitjançant la plataforma ZOOM.