El Servei d'atenció ciutadana ofereix informació i assessoria especialitzada per a les persones immigrades, refugiades i retornades. Dona resposta a tota mena de dubtes jurídics, així com a les qüestions sobre empadronament, funcionament dels sistemes sanitari i educatiu, associacionisme, cursos de llengua i altres temes sobre la integració a Catalunya.
El servei no gestiona expedients d'estrangeria, de competència estatal, tot i que sí que n'ofereix la informació necessària i en recomana les derivacions oportunes. Per defecte, l'atenció és en català, si bé es pot adequar a la persona interlocutora en castellà, anglès, francès i xinès.
El servei incorpora una posició especialitzada en la no discriminació per atendre situacions de desigualtat i discriminació per raó de raça, origen, llengua, creença, ètnia o altres, així com aquells casos que poden constituir un delicte d'odi. Aquesta especialització presta assessorament legal a totes les persones interessades o afectades i en qualsevol dels àmbits on s'hagi pogut patir la discriminació o el delicte. A partir d'una primera atenció, que serà sempre confidencial, es faciliten vies d'acció i/o mediació que possibilitin la restitució dels drets afectats i que pretenguin la gestió del conflicte.
El Servei 'Info-migració' es troba ubicat a la seu de la Direcció General de Migracions, Refugi i Antiracisme a Barcelona i ofereix atenció telefònica/telemàtica/presencial (sense cita prèvia) de dilluns a divendres, excepte aquells que siguin festius d'acord amb el calendari laboral vigent a la ciutat de Barcelona, en horari de 9.00 a 14.00 hores.
Contacte:
Telèfon d'Atenció Ciutadana de la Generalitat 012 (fora de Catalunya: +34 932 142 124).
Bústia de contacte